Review: boek ” Heerlijk Hardlopen”

Onlangs verscheen het boek “Heerlijk Hardlopen” van auteur Maarten Faas. In dit artikel vertellen we je meer over de inhoud van het boek en de auteur.

heerlijk hardlopenHeerlijk Hardlopen

De subtitel van Heerlijk Hardlopen luidt “theorie en praktijk van goed gedoseerde duurlooptraining”. Dit boek is geschikt voor elke hardloper die de wens heeft zich te verbeteren. Sneller hardlopen dus. Dat kan altijd en dat kan iedereen. Maar als je jezelf wilt verbeteren moet je wel gericht trainen.

Helpt Heerlijk Hardlopen om sneller te leren hardlopen?

Ik vind van wel! In dit boek probeert Faas de lezer te overtuigen om gericht en effectief te trainen. Veel hardlopers doen maar wat, elke week hetzelfde rondje. Prima voor de ontspanning, maar als je aan je conditie wilt werken, een mooi PR wilt neerzetten of eindelijk eens die (halve)marathon wilt leren lopen biedt “Heerlijk Hardlopen” je de helpende hand.

In 10 hoofdstukken (totaal 135 pagina’s) neemt de schrijver je bij de hand. In het eerste hoofdstuk neemt hij de basis door en in de daaropvolgende hoofdstukken geeft hij uitleg over factoren die sneller hardlopen mogelijk maakt. Hij gaat onder andere dieper in op lopen op hartslag, onze energiesystemen, voeding, het belang van een warming-up en cooling down en termen als VO2max, progressieve overload, zonnetrainingen en het maken van een trainingsprogramma. Tenslotte staat het laatste hoofdstuk boordevol voorspellers, vuistregels intervallen en oefeningen.

Al en al is Heerlijk Hardlopen de onmisbare handleiding voor hardlopers die progressie willen boeken. Nooit te technisch en nergens te oppervlakkig.

Tip : Heerlijk Hardlopen is hier te verkrijgen als paperback en als E-book

Wie is de auteur Maarten Faas?

auteur Maarten FaasMaarten Faas (1957) studeerde klinische en orthopedagogiek in Utrecht en Leiden. Zijn eerste hardloopwedstrijd liep hij in 1984. Al jaren is hij actief als hardlooptrainer (licentie Atletiekunie) bij Run2gether in Ede. Daar begeleidt hij ervaren en onervaren hardlopers naar hun allereerste hardloopwedstrijd of help hen bij de doelstelling om een mooi PR neer te zetten.

Volg ons ook op Facebook & Instagram! Dan lees je als eerste de nieuwe artikelen.